4-8.12.2024 / Białystok

Jury konkursu Na skraju

Jury konkursu Na skraju

Poznajcie tegoroczne Jury konkursu Na skraju – eksperyment i wideoart!

Olga Bobrowska (Polska)
Doktor nauk humanistycznych, autorka publikacji naukowych o chińskiej i polskiej animacji. Dyrektorka i współzałożycielka słoweńsko-polskiego festiwalu animacji stop motion StopTrik IFF (Maribor, Słowenia; Łódź, Polska). Współpracuje z wieloma festiwalami, takimi jak m.in. Animateka, Etiuda&Anima, Krakow Film Festival, Supertoon IAF, Anibar IAF. Kuratorka pokazów w Polsce, wielu krajach Europy i Chinach. Jurorka licznych festiwali animacji. Jej recenzje i teksty krytyczne ukazywały się w “KINIE”, “Ekranach” i “ASIFA Magazine”, na stałe współpracuje z “Zippy Frames”. Współredaktorka monografii “Obsession Perversion Rebellion. Twisted Dreams of Central European Animation” (2016) i “Propaganda, Ideology, Animation. Twisted Dreams of History” (2019).

Piotr Mirski (Polska)
Filmoznawca, publicysta, krytyk filmowy. Stale współpracuje z dwutygodnik.com, „Ekranami” i festiwalem Nowe Horyzonty, pracuje w Canal+. Współpracował też z „KINEM”, Interia.pl, „Filmem”, „Polityką”, „Nową Fantastyką”, „Exklusivem”, Filmwebem i Portalem Filmowym. Współautor książki „Wunderkamera. Kino Terry’ego Gilliama” (2011).

Post Brothers (Stany Zjednoczone)
Krytyczne przedsięwzięcie Matthew Posta, entuzjasty, pisarza i niezależnego kuratora mieszkającego w wiosce pod Białymstokiem. Kurator w Kunstverein München w Niemczech w latach 2016-2019. Był także kuratorem wystaw, prezentował programy medialne i projekty w Europie, Meksyku, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Publikował eseje i artykuły w czasopismach, wydawnictwach artystycznych i katalogach wystaw na całym świecie. Regularnie uczestniczy w wystawach jako performer i prelegent. Wykładowca i organizator seminariów dla placówek edukacyjnych i artystycznych w całej Europie. Posiada tytuł magistra praktyki kuratorskiej California College of the Arts w San Francisco i BFA z Emily Carr Institute w Vancouver w Kanadzie.