Co zrobić, żeby film trafił na przysłowiowe pierwsze strony gazet? Jak stworzyć wokół niego szum medialny i czy to się opłaci? Kto i dlaczego pisze o filmach krótkometrażowych? Porozmawiamy o tym z założycielami i redaktorami mediów oraz platform, na których łamach krótkie filmy goszczą nie tylko od święta. W jaki sposób promują szorty? Czy jest to lukratywny biznes czy ciężka praca u podstaw? Czy rozgłos może wpłynąć na sukces filmu? Jaka przyszłość czeka media promujące filmy krótkometrażowe? Z tematem zmierzą się paneliści z różnych krajów Europy. Będzie to okazja do przedstawienia trendów i dobrych praktyk związanych z promocją filmów w mediach (nie tylko) internetowych.
Moderator: Dominik Sołowiej
Paneliści
Thomas Humphrey Shorts Cineuropa
Bedąc korespondentem wielu czołowych, europejskich festiwali filmowych, Thomas publikował teksty o filmach krótko- i pełnometrażowych na łamach portalu Cineuropa. Jako reprezentant Wielkiej Brytanii, był uczestnikiem 28 Times Venice Days Jury. Pisał również dla Screen Anarchy, Cinema Jam, Nizimazine oraz pracował dla BFI (British Film Institute) przy organizacji wielu flagowych festiwali filmowych, w tym London Film Festival. Jest współzałożycielem Nottingham Alternative Film Network (NAFN).
Tara Karajica Yellow Bread. A Short Film Magazine
Krytyczka i dziennikarka filmowa. Jej teksty ukazywały się m.in. w SydneysBuzz, Indiewire, Screen International, Variety, Festivalists czy The Film Prospector. W 2013 roku uczestniczyła w Locarno Critics Academy a w 2016 brała udział w warsztatach Berlinale Talents – Talent Press. Tara selekcjonuje filmy dla World of Film International Festival w Glasgow, jest członkinią zarządu NISI MASA oraz serbską korespondentką Film New Europe. Należy do stowarzyszenia Online Film Critics Society oraz Women Film Critics Circle. W 2014 r. otrzymała nagrodę Best Critic Award na festiwalu Altcine Action!. We wrześniu 2016, założyła Yellow Bread – portal całkowicie poświęcony filmom krótkometrażowym.
Mathieu Lericq Format Court
Mathieu wykłada filmoznawstwo na Uniwersytecie Aix-Marseille. Jako krytyk filmowy, od 2009 r. współpracuje z francuskim portalem FORMAT COURT, w całości poświęconym filmom krótkometrażowym. Opublikował wiele artykułów i wywiadów, w większości poświęconych europejskim reżyserom (Aki Kaurismäki, Ena Sendijarevic, Pavel G. Vesnakov, Łukasz Konopa, Vladilen Vierny, Grzegorz Jaroszuk). Mathieu przygotowuje obecnie pracę doktorską poświęconą politycznemu wymiarowi ciała w kinie Europy Wschodniej lat 70. i 80.
Eva Pa KINEČKO
Eva ukończyła studia prawnicze na Comenius University w Bratysławie oraz reżyserię i produkcję w Szkole Filmowej w Zlinie. W 2010 założyła (wraz z Evą Krizkovą) magazyn Kinečko i obecnie jest jego producentką i redaktorką. Jest współzałożycielką firmy FILMTOPIA, która poszukuje nowych metod dystrybucji, szczególnie filmów niezależnych. W 2014 r. dołączyła do firmy Bfilm, gdzie pracuje jako producentka animacji. Swój wolny czas poświęca kręceniu filmów eksperymentalnych.