Uroczyste otwarcie Festiwalu: Dorian Concept na żywo do filmu „Alicja w Krainie Czarów” (1915)
4.12.2024, 20:30
Kino Forum, ul. Legionowa 5
bilety: 30 zł/40 zł – https://bilety.bok.bialystok.pl/
Świętowanie swoich osiemnastych urodzin i wejście w dorosłość ŻUBROFFKA zacznie od ekscytującej, surrealistycznej podróży, w której przewodniczką będzie najsłynniejsza Alicja w historii – dziewczynka potrafiąca przejść na drugą stronę lustra! Do powstałej w 1915 roku pierwszej długometrażowej filmowej adaptacji powieści Lewisa Carrolla, „Alicji w Krainie Czarów”, zagra na żywo Dorian Concept – przekraczający gatunki austriacki wirtuoz syntezatorów, eksperymentalnie łączący elektronikę z jazzem, ambientem i muzyką klubową!
Alicja w Krainie Czarów
reż. W. W. Young, USA 1915, 52’
Oparty na motywach z książek „Alicja w Krainie Czarów” i „Po drugiej stronie lustra” film to trzecia w historii kina ekranizacja powieści Lewisa Carolla, surrealistyczna opowieść o dziewczynce przemierzającej zanurzony w (nie)logice snu, pełen absurdu, fantastyczny świat. Świat niezwykły, zaludniony przez niesamowite postaci, scenerie oraz zdarzenia.
Mimo upływu czasu film zachwyca pomysłowością realizacyjną, a surrealizm zawarty w powieści na ekranie potęgują kostiumy nierzeczywistej wielkości zwierząt oraz pantomimiczne ruchy perfekcyjnie ucharakteryzowanych aktorów. Dzięki wzorowanym na oryginalnych ilustracjach z książek postaciom i bardzo udanej scenografii, Królowa Kier, Biały Królik, Kot z Cheshire, wielki Żółw, smok z Komodo czy wychodzące z morza kraby fascynują widzów do dziś!
Dzieło W. W. Younga niestety nie zachowało się w całości, ale i tak czeka nas moc atrakcji, a sam film zachęca do przeniesienia się do zupełnie innej rzeczywistości. Krainy snów i czarów…
Dorian Concept (Oliver Johnson, ur. w 1984 w Wiedniu) to austriacki producent i artysta klawiszowy, którego twórczość czerpie z eklektycznej mieszanki eksperymentalnej muzyki elektronicznej, jazzu, hip-hopu, ambientu i soundscape. Wydał albumy nakładem wytwórni Ninja Tune i Brainfeeder, był także klawiszowcem podczas trasy koncertowej Flying Lotus. Znany jest z energetycznych występów na żywo, podczas których z wirtuozerią gra na wielu syntezatorach.
Oliver przyczynił się do produkcji albumu „The Golden Age of Apocalypse” Thundercata, zagrał na klawiszach na przełomowym albumie „Cosmogramma” zespołu Flying Lotus oraz koncertował z zespołami FlyLo i The Cinematic Orchestra. Współpracował również przy klawiszach na utworze MF DOOM-a „lunchbreak”, który wyprodukowali FlyLo i Thundercat. Ostatnio współpracował z Kennym Beatsem przy jego debiutanckim albumie „Louie” (zagrał na klawiszach w trzech utworach) oraz z Markiem Pritchardem, mistrzem nowoczesnej elektroniki, tworząc muzykę do spektaklu tanecznego Damiena Jaleta „Kites” w Operze w Göteborgu. W 2020 roku Oliver pracował z jednym z wiodących zespołów muzyki współczesnej – Klangforum Wien – komponując i wykonując utwór „Hyperopia” na festiwalu TRANSART w Austrii.
https://www.instagram.com/dorian_concept/
https://dorianconcept.bandcamp.com/